“ENGELSİZ KOŞU”DA ALANYA LİDER


ALANYA’da ikinci günümüz. Hafiyeliğe devam…
İstikamet Engelsiz Park ve Yaşam Merkezi.
200 engellinin hizmet aldığı merkezde Proje Koordinatörü Münir Atlıoğlu benim gibi “Sakat”. Bilgi ve becerisi yüksek, konulara öyle hakim ki anlattıklarını sadece dinliyorsunuz. Öyle yaptım! Sine-vizyon eşliğinde kısa ilgiler verip engelliler alanında neler yaptıklarını anlatıp merkezi gezmeye başladık.
Tüm çalışanların yüzü gülüyor, engellilere nasıl eğitim ve uygulama verdiklerini anlatırken o sevecenlikleri yok mu!.. İnsanı bağlıyor. 10 dakikada gezeceğiniz merkezi biraz daha diyerek 2 saatte bitiremedik. Bitmesini de istemedim. Ama zaman kısıtlı. Merkezde “Engelsiz Yaşam” dersi ön planda. Eğitimden tutun, fizik tedavi, deniz, doğa ve deniz yolculuğuna kadar türlü, türlü eğitim veriliyor.

Ayrıca merkezde resmi dairelerde işitme engellilerin bir engele takılmadan işlemlerini yapabilmesi ve karşılaştığı sorunları aşabilmesi için tercümanlar hazır kıta bekliyor. Ya ulaşım… Belediyenin tüm araçları engelliler için dizayn edilmiş. İstanbul’da engellilerin uluşım alanında çektiği sıkıntıyı görünce “Acaba buraya yerleşsem mi” dedim.
Ee, “Bu kadar bina teftişi yeter” diyerek Münir Bey’le birlikte Alanya’da engelliler için şehirde neler yapıldığını bakmaya gittik. Detaya girmiyorum. Park-bahçe ve plaj gibi kamuya açık alanlarda engel yok. Hele Münir Bey’in avam projesini göstererek plaj konusunda anlattıkları başımı döndürdü.
Bir ilçe belediyesi kanuni zorunluluk yokken, kısıtlı bütçesine rağmen engelliler alanında yaptıkları takdire şayan… Teşekkür edipte bunca çalışmaya ihanet etmek istemem. Sadece, engelsiz yaşam alanında ilçeyi Türkiye’de lider konuma sokacak ve örnek alınacak çalışmalar karşısında başta Belediye Başkanı Av. Hasan SİPAHİOĞLU ile emeği geçenlerin karşısında çeketimi iliklerim… Cemaletti GÜRSOY/ ENGELLİ HAKLARI MERKEZİ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ