ENGELLİLERE ROTASYON UYGULANMAMALIDIR!


 ENGELLİLERE ROTASYON UYGULANMAMALIDIR!



“2010 yılında Anayasamızda yapılan değişiklikle, engellilere pozitif ayrım yapılmasının, kanun önünde eşitlik ilkesine aykırı olmadığı açıkça belirtilmiştir. Ama buna rağmen MEB atama ve yer değiştirme yönetmeliklerinde Anayasa’nın amir hükmü ile ilgili çalışma yapmamıştır.”

Davut ÇALIŞKAN-ÖZEL HABER
Yazılarımıza burada yapılan yorumların dışında, şahsi mail adresime de sorunlarımız ile ilgili birçok e mail gelmektedir. Bu maillerin bir kısmı eleştiri, bir kısmı da bizim unuttuğumuz konuları içermektedir. Ben, bir şeyler üretmeye çalışan yorumlar yazanlara ve eleştiriler yaparak farklı sorunların gündeme gelmesine katkı sağlayan tüm okuyuculara teşekkür etmek istiyorum.,

Geçenlerde e mail adresime gelen, yazarken unuttuğum ve ihmal ettiğimiz bir problemi sizlerle paylaşmak istiyorum; “Sayın hocam  müdür yrd. olarak görev yapmaktaydım. Rotasyondan dolayı  geçen sene başka  bir okula atamamı yaptılar. Ancak 1988’de trafik kazası geçirdim, belim kırıldı, felçli duruma düştüm, tekerlekli sandalye  ve yürüme cihazı kullanıyorum. Atama yaptıkları   okulun merdivenlerinden dahi içeri giremiyorum. Zor bela tekrar eski  okuluma  görevlendirme  yaptırdık. Ancak yeni müdür yard. ataması yapılacağından,  bana atamanın yapıldığı okula  gideceksin diyorlardı. Milli eğitim müdürlüğü  yöneticileri atama yönetmeliğinde engelliler ile ilgili bir hüküm bulunmadığından bir şey yapamıyoruz, diyorlardı. Bu sene rotasyon yapılmadı da rahat ettim. Sizden ricam atama yönetmeliğin de özürlüler ile ilgili hükmün bulunması için ve özürlülerin rotasyon dışı kalmasının yazılarınız da işlemenizi rica ediyorum. “
 Ben şimdiye kadar bu konuyu gündeme getirmediğim ve düşünemediğim için değerli okuyucumdan özür diliyorum. Bu sese kulak vermek lazım! Bir kişi bile olsa bu konuda düzenleme yapılmalıdır. Kaldı ki gerek imzaladığımız Uluslararası sözleşmelerde, gerekse Anayasamız da bu hususta bağlayıcı hükümler bulunmaktadır. Özellikle 2010 yılında Anayasamızda yapılan değişiklikle, engellilere pozitif ayrım yapılmasının, kanun önünde eşitlik ilkesine aykırı olmadığı açıkça belirtilmiştir.
 X. Kanun önünde eşitlik
MADDE 10- …….
(Ek fıkra: 12/9/2010-5982/1 md.) Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.
…….
Ayrıca, Engellilerin Haklarına İlişkin Uluslararası sözleşme, 14 Temmuz 2009 tarihinde yayınlanan 27288 sayılı resmi gazete ile yürürlüğe konmuştur.  Sözleşmenin 4. Maddesinin b) bendi aşağıda ki gibidir;
b) Yürürlükte mevcut, engelliler aleyhinde ayrımcılık teşkil eden yasalar, düzenlemeler, gelenekler ve uygulamaları değiştirmek veya ortadan kaldırmak için gerekli olan, yasama faaliyetleri dahil uygun tüm tedbirleri almayı;
Bu tür sözleşmeler ulusal hukuk kuralı yerine geçmektedir. Yasalarımızı, imzaladığımız uluslararası sözleşmelere uygun hale getirmeliyiz. Bu yürütme organlarının, Anayasal görevidir de! Anayasanın 90. Maddesi bu tür sözleşmelerin, uygulanmasını mecburi kılmaktadır. Anayasada yapılan değişikliklerin yasalara uyarlanması yapılmadığı takdirde, vatandaşın yaşamına hiç bir şey katmamaktadır.
****
Türk Eğitim Sen’in;  engelli yöneticilerin zorunlu yer değiştirme kapsamından çıkarılması için Aralık 2011 ayı sonunda gönderdiği yazıya, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Ocak 2012 ayında“İlgi yazınızda belirtilen hususlarla ilgili olarak yapılacak mevzuat çalışmalarında değerlendirilmesi mümkün olacaktır. ” açıklamasını yapmıştır… Geçen haftalarda ise mevzuatta değişiklik yapılmasına rağmen, bu husus gözden kaçırılmıştır. Ama geçen sene rotasyona uğrayan uğradı… Yeni bir atama yapılmadan mevzuat çalışmasının tamamlanması gerekmektedir, diye düşünüyorum.
Eğitim Kurumları Yönetici Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliğin, 22. maddesine ek yapılabilir. Böyle bir ek hüküm eklenmediği takdirde engelli yöneticiler zor durumda kalmaya devam edecektir. Engeli bulunan yöneticiler rotasyondan muaf tutulmalıdırlar. Okul/kurumlarımızın tümünün bina yapıları engellilerin çalışmaları için uygun değildir. Bu gerçeği unutmamamız lazım. Kaldı ki böyle bir pozitif ayrımcılık Anayasaya aykırı olmadığı gibi imzaladığımız Uluslararası sözleşmelerin de gereğidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ