EĞİTİM HER ENGELİ AŞTI


EĞİTİM HER ENGELİ AŞTI
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün eşi Hayrünnisa Gül’ün himayesinde gerçekleştirilen, Milli Eğitim Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve Türkiye Beyazay Derneği’nin paydaş olarak yer aldığı ‘Eğitim Her Engeli Aşar’ kampanyasının üçüncü ve son yıl toplantısı, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapıldı.
Programda; Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Hayrünnisa Gül ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin birer konuşma yaptı. Programa, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan da katıldı. Hayrünnisa Gül ile Emine Erdoğan yan yana oturdu.

Hayrünnisa Gül, ‘Eğitim Her Engeli Aşar’ projesi ile yakalanan başarının önemli fakat yeterli olmadığını ifade etti.

Türkiye’de eğitim gören engelli sayısını yüzde 30 oranında artırmayı hedeflediklerini belirten Hayrünnisa Gül, “Büyük bir memnuniyetle ifade etmek isterim ki yaptığımız çalışmalarla 3 yılın sonunda ülkemizde eğitim gören engelli sayısında yüzde 144 oranında bir artış sağlanmış; 2009 yılında 150 bin olan okuyan engelli sayısı bugün 370 binlere ulaşmıştır.” diye konuştu. Gül, “Bütün engellilerimizi eğitim sistemine dahil etmek ve kendi ayakları üzerinde durabilen bireyler olarak topluma kazandırmak amacıyla çalışmalarımız hız kesmeden devam edecek.” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer de, ‘Eğitim Her Engeli Aşar’ projesinin önemli tecrübeler sağlayan ve sonuçlarıyla önemli katkılar getiren bir proje olduğunu söyledi. Dinçer, ”Bu tecrübelerden hareketle, özel eğitim yönetmeliğimizi de bugünlerde değiştirerek, önümüzdeki günlerde çok daha etkin hizmetler sunabileceğimiz ikinci mevzuat düzenlemesi de yapmak üzereyiz.” şeklinde konuştu.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Şahin ise, engelli rehabilitasyonunda önemli gelişme sağlandığını kaydetti. Şahin, şu anda 250 engellinin rehabilitasyon merkezlerinden faydalanmaya başladığını ifade etti. Şahin, ”Merhameti silinmiş kalplerin en büyük sorun olduğunu gördük. Birbirimizi dinlemeye, engelli engelsiz birbirimizi anlamaya başladık. Empati yapmaya başladık. En büyük zihinsel devrim buydu.” ifadelerini kullandı.

Programda, Zekai Tunca, Erol Evgin ve Ajda Pekkan, engelli orkestraları eşliğinde sahne aldı. Törenin sonunda Hayrünnisa Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, Bakan Dinçer, Bakan Şahin, Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Türkiye Beyazay Derneği Başkanı Lokman Ayva hatıra fotoğrafı çektirdi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ