Özürlü Memur Seçme Sınavı ( ÖMSS ) 'na girebilmek için Özürlü Sağlık Raporunun Hangi Tarihli Olması ve Özürlü Raporu'nda istenenler nelerdir?

Bu sorunun cevabı; yine Sınav Klavuzu yayınlandığında belli olacaktır. Ancak size 2 tane farklı durum yazacağım. 

a-) 3 EKIM 2011 tarihinde ÖMSS Yönetmeliği'nde Sağlık Raporları ile ilgili Bölüm Şu Şekildedir : “Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Yapılacak?Merkezi Sınav ve Kura Usulü Hakkında Yönetmelik”in 4.Maddesi f.bendi derki , f) Sağlık Kurulu Raporu: 16/12/2010 tarihli ve 27787 sayılı (Mükerrer) Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konulan Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre alınmış sağlık kurulu raporunu.

b-) 14 Ocak 2012 Tarihinde Yayımlanan Özürlü Raporu Yönetmeliğinde ; KAZANILMIŞ HAKLAR KISMINDA YAZAN ŞU ŞEKİLDEDİR : 

MADDE 18 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce; özürlüler için düzenlenmiş sağlık kurulu raporlarıyla belirlenmiş olan özür oranları, çalışma gücü kayıp oranları, vücut iş görme gücü kaybı oranları, tüm vücut fonksiyon kaybı oranları geçerli olup bu oranlara dayanılarak sağlanmış sosyal destek ve yardım hizmetlerinin sürdürülebilmesi için yeniden özürlü sağlık kurulu raporu düzenlenmez.

Yukarıda hem a hemde b şıklarında size yazmış olduklarım, herkesin kafasında soru işareti bırakıyor.. Sınav Klavuzu bu sorunun cevabını bize verecektir. Ben sadece bu şıkları vererek, yönetmeliklerdeki durumu ifade ediyorum.. Yorumum ise şu şekilde : Sürekli ve % 40 üzeri Özürlü Sağlık Kurulu Raporu olan tüm Engelli Kardeşlerimizin bu sınava girebileceği yönündedir...

Ayrıca Özürlü Sağlık Kurulu Raporlarında ise ; " Çalıştırılamayacağı İş Alanları " Bölümünün dolu olması, Arka tarafta yer alan Kişinin Özür Grubu Bölümünün işaretli olması, yine arka tarafta V. Raporun Kullanım Amacı : İstihdam = Evet Ya da İstihdam : X ile işaretlenmesi şeklinde olması, Rapor konusunda dikkat etmeniz gereken noktalar.. Şunu diyeceksiniz; Bizim Özürlü Sağlık Kurulu Raporlarında sizin yazdıklarınız yok yeni bir Rapor mu almaliyiz sorusuna ise ben şu şekild yanıt verebilirim: Sınav Klavuzunu zaten bu zamana kadar beklemissiniz, biraz daha beklemek mantıklı..Ancak bu benim gorüşümdür.. Ayrıca ÖMSS için belki de yukarıda yazdığım Rapor Detaylarını istemeyebilirler.. Ben en azindan yeni Rapor Alacak Engelli Kardeşlerimiz icin nelere dikkat etmeleri gerektiğini yazdım.. Rapor almak ya da almamak konusunda kimseye tavsiye ve yorum yapmiyorum bilginiz olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ