Azmiyle engelleri aştı, dünya ikincisi oldu

KONYA (A.A) - Mümin Altaş - Konya'da hatalı doğum sonucu sağ kolu sol koluna göre kısa kalan ve kolunu tam olarak kullanamayan engelli genç sporcu, badminton sporunda elde ettiği dünya ve Avrupa ikincilikleriyle adından başarıyla söz ettiriyor.
Konya Muhittin Güzelkılıç Anadolu Lisesi öğrencisi İlker Tuzcu (18), AA muhabirine yaptığı açıklamada, yanlış doğum sonucu sağ kolunun sol koluna göre 6 santimetre kısa olduğunu belirtti.
Tuzcu, küçük yaştayken kolundaki kısalığın tam olarak farkında olmadığını, ilerleyen zamanlarda ister istemez kolunun kısalığının ve işlevini tam olarak yerine getirememesinin kendisini psikolojik olarak etkilediğini ifade etti.
Çevresinin tavsiyesi üzerine 9 yaşında badmintona başladığını anlatan Tuzcu, ''İlk başlarda hocamın istediği temel hareketleri yapamıyordum. Spor salonunda molalarda bir köşeye çekilip ağladığım zamanlar oldu. Çünkü kolumu oynatamıyordum. Bu durum beni üzüyordu ancak engelim nedeniyle oluşan stresi üzerimden atmak için mutlaka spor yapmam gerektiğinin bilincindeydim'' dedi.
Ailesinin de desteğiyle kısa sürede başladığı badmintonda azmiyle başarıyı yakaladığını anlatan Tuzcu, daha sonra Bedensel Engelliler Badminton Milli Takımı'na seçildiğini aktardı.

-Hedef 2013'te dünya şampiyonluğu-

Tuzcu, milli takıma seçilmesinin arından Türkiye'de ve yurtdışında düzenlenen bir çok turnuvada birincilik elde ettiğini vurgulayarak şunları kaydetti:
''2009 yılında Güney Kore'de düzenlenen dünya şampiyonasında üçüncü oldum. 2010 yılında İsviçre'de düzenlenen Avrupa şampiyonasında ikincilik elde ettim. Son olarak 22-26 Kasım 2011 tarihleri arasında Orta Amerika ülkesi Guatemala'da düzenlenen ve 26 ülkeden 155 sporcunun katıldığı Bedensel Engelliler Badminton Dünya Şampiyonası'nda ikinci oldum. 26 ülke içinde Türkiye'nin adını duyurmak çok güzel bir duygu. Hedefim 2013'te yapılacak dünya şampiyonasında birincilik kürsüsünde Türk bayrağını dalgalandırmak.''
Spora ilk başladığında kendisi için dezavantaj olan engelini avantaja çevirdiğine dikkati çeken Tuzcu, artık hayatında hiçbir engelin olmadığını sözlerine ekledi.
(MUM-MRS)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ